Gaastra lanceert nieuwe collectievideo 'Your life, Your call'

Who says we cannot sail in winter? Have a look!

Gaastra zoekt deze winter de extremen op en gooit het nautische tintje over een andere boeg door in deze collectie te focussen op Ice Sailing. Een stoere en snelle sport vol met adrenaline. IJszeilen is in de winter de go-to sport in de zeilwereld en brengt een spectaculaire lifestyle met zich mee.

Your life, your call

De video is geschoten bij de Reschensee in Tirol, een ultieme plek voor wintersport met vrienden en/of familie. Styling van de video is verzorgd door Bastiaan van Schaik & Roy Boere. Inspiratie voor de shoot was de keiharde wereld van het ijszeilen, de snijdende wind en kou, de snelheid, en de stalen zenuwen van de wintersporters.

De video bevat gave beelden van uitgestrekte ijsvlaktes waarbij je aan het ratelen van de schaatsijzers en het aan het suizen van de wind hoort hoe hard het gaat. Snelheden van 100 km per uur zijn geen uitzondering in het ijszeilen.

Het team dat tijdens de shoot de kou en het krakende ijs heeft overleefd bestaat uit campagne fotograaf Paul Berends en cameraman Sander van der Borg. De muziek is van Junip 'Your life, your call'.

Klik hier voor de video.
Klik hier voor het online lookbook.

De collectie

Het thema Ice Sailing heeft zich vertaald in innovatieve items die klaar zijn voor zwaar winterweer; niet alleen water- en winddicht, maar ook ademend en stylish. Alle technische specificaties die je nodig hebt voor een epische dag op het ijs of in de verse poedersneeuw. Naast de aandacht voor technische details is de collectie vol kleur en typisch nautische invloeden.