Winterproof met Gaastra

Een wintercollectie met veel aandacht voor technische details, vol kleur en typisch nautische invloeden.

De rijke heritage van Gaastra is en blijft een onuitputtelijk inspiratiebron. Dit najaar duikt het innovatieve nautische merk in de wereld van het sensationele ijszeilen. Een van origine Nederlandse sport die al in de 17de eeuw zorgde voor spannende momenten. IJszeilen is de go-to sport in de zeilwereld en brengt een spectaculaire lifestyle met zich mee. Een stijl die één op één aansluit bij het Gaastra Credo ‘Fashion Follows Function’. Dit heeft een collectie opgeleverd met veel aandacht voor technische details, vol kleur en typisch nautische invloeden. Als rode draad door de thema’s loopt de herinterpretatie van maritieme klassiekers als de kabeltrui en de wollen caban.

Geinspireerd door Ice Yacht Sailing

Het Ice Yacht Sailing is stoer, snel en vol adrenaline. Dit is omgezet in een futuristisch uitziende collectie waar koele ijstinten zoals wit, zilver en ijs-blauw worden gecombineerd met warme accenten zoals pink en rood. In de materialen is het contrast opgezocht tussen mat en glans door het gebruik van sportieve nylons en polyester. Deze materialen vormen een krachtige mix met wol en denim. Enkele technische details die terugkomen in de collectie zijn de geplakte naden en ademende wind & waterproof materialen.

Maritieme klassiekers

In de klassieke Bretonse items is er een kleurenpalet van rood, blauw en wit aangevuld met warme bruintinten. De innovatieve Gaastra touch zit onder meer in functionele details als gelamineerd katoen voor de wollen caban en washing treatments voor de denims, waardoor ze waterafstotend zijn.

High-winter GORE-TEX® capsule collectie

In de nieuwe collectie is Gaastra de samenwerking aangegaan met W.L. Gore & Associates voor het verwerken van de beroemde GORE-TEX® en WINDSTOPPER® materialen in haar collectie. Gaastra heeft dit Fall/Winter 2015 seizoen een speciale Gaastra & GORE-TEX® capsule met stijlvolle jacks en broeken.

Voor alle beelden kijk op de UPR mediabox: http://mediabox.u-pr.nl/
Login: FW2015
Wachtwoord: FW2015